torsdag 10 september 2009

Lite av varje

Har varit lite slö vad det gäller att skriva men det kanske beror på att vardagen rullar på och det inte händer speciellt mycket här hos oss.
Men igår kväll träffades Ewa,Carina och jag uppe på Vattentornet och tränade lite lydnad såsom sitt kvar, platsliggning och uppletande och Nova hon hittar minsann saken men i stället för att komma till matte med den kan man lägga sig ner och tugga på den så jag måste träna mycket mera inkallning, hon ska komma till mig och inte svassa runt för sig själv, men är det så att jag springer utom synhåll då släpper hon saken och letar reda på mig direkt,så visst saknar hon matte om hon försvinner alltid...
I kväll ska vi åka till Brukshundsklubben i Nordmaling och träffa vår lilla grupp och då blir det att träna sitt kvar och platsliggning för hon har nog helt glömt bort hur man gör från att kunnat det klockrent tidigare.
Ska berätta hur det går senare om jag hinner innan jag ska börja jobba kl 21:00.

Inga kommentarer: