lördag 4 december 2010

Ja se det snöar...

lapphandskar i dag och det är inte särskilt kallt ute.
I går var vi och tränade i Nordmaling och för att Nova skulle kunna tagga ner fick vi börja med koncentrations övningar och efter det gick det bättre för oss hon kunde behålla fokus på mig.
Vi avslutade med en platsliggning som gick jättebra för alla hundar
Tummen upp...
Och så var jag in på djuraffären och kollade efter ett täcke till Nova som vi behöver när vi ska träna rapport så hon inte blir kall när hon sitter på stationen särskilt på hösten och vintern, jag hade tur som hittade ett som var på 50% rea för de kan vara riktigt dyra de där rackarna.
Så nu ska jag kolla om man på nått vis ska kunna köpa material och sy ett till, för hon behöver ju ett hos husse på B-stationen också.
Stora kramen på er!

2 kommentarer:

Ewa sa...

Jag funderar också på att sy täcken till Maya. Om du hittar något bra tyg så hojta till. En filt passar jättebra till insida men det är ett yttertyg i typ bävernylon som jag vill ha. Härligt att träningen fungerade bra!

tella90 sa...

Ewa på Stoff & stil finns bävernylon att köpa 145cm bredd och kostar 98,95 / meter finns i många färger.