måndag 29 juli 2013

Semester i norr.

Ja guben, jag och hunden packade bilen och drog iväg norrut med destination Gällivare.
Vi startade på onsdag förmiddag och körde via Bjurholm och Lycksele vidare till Arvidsjaur där vi hyrde en stuga på Camp Geilas riktigt mysigt.
Vi sov gott och efter en frukost vid 4:45 la vi oss och sov 2 timmar till och då vi steg upp igen var det riktigt solig och fint.
Så vi packade bilen och åkte in till centrum eftersom jag fått ett hett shopping tips om en slutrea på 
Mimmis boutiqe i Arvidsjaur och jag kan tala om att där har jag kunnat gå länge hur mycket fint som helst, men man måste prova allt och se att det passar eftersom det är långt hemifrån och dessutom ingen bytesrätt.
Bilder kommer senare på mina två fynd.
Vi åkte vidare mot Jokkmokk och strax innan stannade vi till vid Polcirkelns rastplats så Nova fick bada  innan vi stannade för lunch inne i Jokkmokk.
När vi var mätta åkte vi vidare sista biten till Gällivare där vi checkade in på Gellivare bed & breakfast ett riktigt rent och fint ställe att bo på.
 -------------------------------------------------------
När vi installerat oss åkte vi mot Sikträsk där vi träffade Monica och Håkan med och de 5 hundarna,jag fick släppa ut Nova som såg ut som ett UFO tänkte nog att nu hade det nog brunnit nånstans eftersom hon fick vara lös och först fick hon träffa Ragge sen Frasse och så lilla Ruff.
Frasse inbjuder till lek.

Ragge och Ruff leker.
Vi fick en supergod middag med ett glas rosé eller 2 och när klockan närmade sig 21:00 åkte vi upp till toppstugan på Dundret för att äta en våffla och en kopp kaffe och framför allt beundra utsikten ner mot Gällivare och Malmberget det var synd att det inte var riktigt klart väder men det är i alla fall magnifik utsikt.





Så var denna dag slut och vi återvände till vår lilla stuga för en natts sömn....

Inga kommentarer: