måndag 9 februari 2009

Helgen som gått

I Lördags var vi på stan och det var massor med folk och många bilar. Nova brukar lägga sig ner när det kör en bil förbi så det är bra träning .
På kvällen skjutsade jag Nisse och ett par av hans arbetskamrater ner till bowlinghallen de ska fira Pelle som nyss fyllt 60 år när de sedan har bowlat ska de ner på O´learys och äta .
När vi kom fram till Bowlinghallen då upptäckte grabbarna att presenten låg kvar hemma på köksbordet så det var bara för mig att sätta iväg till Husum och hämta det och åka ner igen i detta underbara vinterväder.... så ni kan förstå att jag var en aning irriterad att 4 vuxna karlar inte kunde komma ihåg ett paket utan det var viktigare att se till att få med sig ett par öl att dricka på vägen till stan.
Jag behövde dock inte hämta dem på natten så Nova, Anton och jag fick en lugn Lördagkväll framför tv-n och melodifestivalen som var alldeles värdelös.
Söndag då ställde vi in valpkursen pga det dåliga vädret så istället gick Nova och jag en promenad i djupsnön i skogen så efter det var hon alldeles slut ... det är jobbigt att springa i snön när den går upp under magen.


Har filmat lite med kameran det är lite svårt att hålla helt stilla.




Här är ett gammalt båthus som det går att krypa under...





Pudrat nosen?





Kollar om matte är kvar...











Spöket Labolina har hunnit bli 17 veckor















Kvällens aktivitet bestod av att försöka få ut godis ur bollen inte alltid så lätt....







2 kommentarer:

livtaget sa...

:) va mysigt med en liten film av busvovven :D

Anonym sa...

Du har blivit utmanad! Kolla i min blogg!