måndag 2 mars 2009

Sportlov

Idag är det första dagen på sportlovet så vi får väl se hur länge de kommer att sova grabbarna.

Jag och matte var de första att stiga upp så då passade matte på att anmäla mig till valputställningen i Nordmaling den 29 mars .

I dag har det varit en händelserik dag mattes lillasyster fyllde år och hennes man fyller på Lördag så när Elin hjälpte matte att färga håret på Fredag kväll bestämde hon sig att ge dem en ny duschblandare med duschhandtag eftersom deras gamla var svår att ställa in rätt temperatur och jag kan lova att det blev många skratt när de såg vad som låg i paketet.


Här kommer det några bilder på kortet och presenterna...






















Nu i kväll har Matte Nova Izor och Carina varit ner på bilprovningen och tränat tillsammans med många hundar det tränades linföring , att gå runt alla hundar som satt i ringen ,vi som var yngst gick yttervarv och de andra gick slalom mellan oss, march och halt tränade vi också.
Vi provade även lite platsliggning och de som tränat lite längre körde inkallning i tunnel men Jag och Izor nöjde oss med att promenera genom tunneln.
Matte tycker att vi skötte oss jätte bra så vi kommer att åka dit fler gånger.
Så i natt kommer jag att sova som en stock.

Inga kommentarer: