onsdag 19 augusti 2009

"Gammbila"

Dom ska bara fungera men det gör de inte alltid... modern ringde stax efter 12 i dag och stog i paradisgaraget och gamm Golfen ville inte starta, hon sa att fördelar locket inte satt fast. Jag åkte ner och tog för säkerhets skull med starthjälpen ifall batteriet gett upp men vad ska två fruntimmer kunna göra?? men jag är känd för att inte ge mig men vi gick bet.
Modern ringde ett par samtal för att försöka ordna bärgning men om vi ville transportera bilen hem skulle det bli jättedyrt förutom självrisk...det är så bra i det parkeringshuset att man kan checka in när man lämnar bilen, så det gjorde vi och åkte hem.
Pratade med maken och han tyckte vi ska åka ner i kväll och hämta den med ett bilsläp och frakta den hem på Varvet, jag hade tänkt göra det själv med broderns och sonens hjälp men det är nog lika bra att ha maken med... jag är ingen fena på släpvagnskörning.
Så nu ska jag hämta nycklar och kort för ut checkning hos modern....vi höres.

Inga kommentarer: