söndag 27 september 2009

En hel veckas bloggtorka

Får börja med att skicka ett stort grattis till min lillebror som fyller 42 år idag...
I veckan som varit har jag jobbat men vi har hunnit träffas och tränat i Degersjön både Måndag och Onsdagkväll och Onsdag var Nova och jag inte överens hon hörde absolut inte på mig så hon fick sätta sig i bilen, Vi körde lite budföring och det gick jättebra till Stefan men inte tillbaka, när hon väl kom till mig fick hon syn på något uppe i skogen och började skälla som besatt och jag hade svårt att få tag på henne så då åkte hon tillbaka in i bilen.
När vi sedan skulle göra uppletande i ruta hade jag bestämt mig...Nova ska inte vara lös mera i kväll men det tyckte inte Ewa så det var tur att jag lyssnade på henne för detta tycker Nova är jätteroligt.
Vi provade ny belöning vid inkallningen....att KAMPA funkade super bra..

Torsdagkväll följde jag Carina till Degersjön när det var skidträning det var nyttigt att vara passiv när barnen tränade och vi gjorde övningen "Sitt stanna kvar" Carina hade Izor på vänster sida och sa sitt stanna kvar, jag går fram mot dem och stannar innan hunden kliver upp och Carina berömmer och belönar...målet är att vi ska kunna ta varandra i hand och hälsa utan att hunden kliver upp, efter ett flertal upprepningar fixade Izor och Nova detta riktigt bra.

Nu har Nova och jag varit på en promenad runt Möcken så fröken är ganska nöjd och så väntar vi på att åka till Degersjön kl 16:00 för att träna....

Inga kommentarer: