söndag 20 september 2009

Födelsedagsbarnet

i dag för tretton år sedan tog Markus,Nisse och jag upp potatis och när Nisse åkte i väg på eftermiddas kl 15:00 gick vi och vilade, jag han knappt lägga mig förrän vattnet gick och värkarna satte i gång, och typiskt var att det var Fredag då åker alltid farfars till stan och handlar så jag fick ringa Ewa så hon kunde ta hand om Markus och fortsätta ringa till farmor och farfar.
Vi kom in 16:30 och kl 19:50 bestämdes att det skulle bli snitt även denna gång och kl 20:18 var det hela över....tänk vad åren går fort.
Dagen blir hektisk för det är kurs i Nordmaling kl 15:00 och så ska jag börja jobba i kväll och dess emellan ska man hinna ta emot gäster och försöka få i sig lite mat för det brukar annars bli lite dåligt med mat när någon fyller år.

Tog ett kort på älsklingen ute på altan hon ser ut att vara tusen mil härifrån i tanken...

Inga kommentarer: