fredag 20 januari 2012

Snön kom.

Ja se den kom till slut snön även här så igår fick jag mig två träningspass av snöskottning trots att guben skottat med traktorn innan han åkte på jobbet för det fullkomligt vräkte ner  (kräksnöge) hela dagen.
Nova och jag tog en promenad med brorsan Izor och matte på förmiddan så hon var ganska lugn fram till kvällen då hade energin återvänt och hon fick busa i snön.
Jag skulle titta på en film igår kväll eftersom jag laddar för helgens nattjobb men hann inte se särskillt länge innan vi blev strömlösa och det är bland det läskigaste Nova vet hon formligen skakar så jag har sovit med en hund tätt intill mig i sängen i natt flåsandes och skakande, kan inte förstå hur det kommer sig att hon blir så rädd för detta.

Ja nu är det klart jag börjar jobba 77% från och med den 1 februari fram till 31 oktober och det första jag kollade var hur jag jobbar när det är Kennelträff och JAG ÄR LEDIG :)
Kramen!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken tur att du var ledig just då. Semester vill man ju helst inte ta.
Nä..det där med skottningen överlåter jag till Gubben ;)
Kram!

MICKAN sa...

Det är ju alltid skönt när man slipper ta ledigt för att gå på nåt som man inte vill missa :D

Nova ser väldigt fin ut!