måndag 26 november 2012

Sjukstuga.

Har det varit här hos oss de senaste veckorna, det började med att Anton fick körtelfeber och fick stanna hemma från skolan i en vecka sen för tre veckor sedan blev guben sjuk i feber och hosta så han har varit sjukskriven förra veckan för en lunginflammation så han har ätit en penicillinkur, så han ska börja jobba i dag.
Han har haft en torrhosta under lera år så doktorn tog ett allergitest på katt och hund och kan ni fatta han är allergisk mot hund det visade en 2:a på en 5 gradig skala.
I onsdags när jag vaknade och skulle på utbildning kände jag mig inge pigg ont i halsen och frossa men mitt nöt gick och jobbade på fredagkväll med hög feber och hosta, men jag säger bara det jag har underbara arbetskamrater som stuvade om i ruttlistorna och tog mina sista besök så jag fick åka hem vid 03:30 så denna helg har jag huttrat under täcket  knaprat alvedon för att överleva nu känns det som om lungorna har lossnat, så nu ska jag ringa VC och försöka få träffa en doktor.

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Låter misstänkt att även du drabbats av en lunginflammation.
Men vad tråkigt att han visade allergi mot hundar...
Kram och krya på dig!

Carina Sjölund sa...

Jag har saker till dig.
Kommer över med dem i morgon :)
Krya på dig!
Kramen♥