fredag 21 maj 2010

Helkväll i Nordmaling

I går kväll åkte jag och Erika upp till Nordmalings brukshundsklubb för att köra ett genrep...när vi kom fram fick Vickan vara tävlingsledare och vi gjorde en platsliggning och kan ni förstå Nova hade full koll på matte hela tiden hon rullade över på höger höft men låg jättefint och i bakgrunden mullrade åskan.
Efter ungefär halva tiden steg Jenna upp och gick mot mig för att sedan hoppa in  i bilen så då blev jag lite orolig men mattes älskling låg kvar hela tiden.
Blow Kiss
När detta var gjort fick de sätta sig i bilen och vi påbörjade vårstädning av stugan, vi var 5 tappra så vi var inte klar förrän vid 21:30 så då gick vi ut och körde igenom resten av lydnadsprogrammet och det gick helt OK men vid hoppet satt hon sig väldigt snett så i stället för att avsluta där ska ju den här matten göra om det en gång...och vad tror ni händer jooo hon startar och vänder formligen i luften och tar upp Apportbocken som ligger på gräset och tar ett ärevarv och jag skriker allt det jag har STÅÅ och Nova pallnitar, och vad gör jag jo ska ha henne att hoppa igen men denna gång drar hon som en avlöning men kan riktigt se hur hon pekar finger åt mig.
Så då var den galna Terven inte värt en "dose dynge" så klockan var 23:20 innan vi var hemma på Varvet så det var både en trött hund och matte som gick i säng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Galna tervar. Fast jag tror det har med åldern att göra.
Lycka till på tävlingen!!!
Maria och Kipper

tella90 sa...

Hoppas du har rätt Maria men jag vill lova att hon var billig den kvällen.
Jag ska ta det som en träningstävling så kanske jag är lugnare.
Tack för peppningen Kram Lillemor