torsdag 15 september 2011

Leta och spåra!

I dag har jag minnsan fått jobba med nosen, vi började att ligga stilla och titta på våra mattar Acke och jag medans dom vallade av en stor ruta och som vanligt tappade dom en massa saker som  vi fick leta reda på och jag fick sånt beröm för att jag kom till matte med sakerna.....men vad gör man inte för skinkost.
Sedan slarvade Nina bort en massa pinnar i skogen och irrade lång väg så man var ju tvungen att koppla på nosen och  leta reda på pinnarna åt henne och det samma  fick Acke göra för matte hade också slarvat bort en massa men det vet ni säkert vid det här laget att de brukar göra och sedan de gick runt som yra höns och plockade en massa gula svampar i skogen också en halv påse full och man var ju tvungen att rusa runt i skogen med Acke  medans. så när jag kom hem var jag så himmelskt trött så jag bara sov och sov så jag hörde inte ens när Nina och Acke kom nu i kväll...tänk att han kom och hälsade på hemma hos mig va kan ni fatta?
Så jag va tvungen att visa honom runt lite....fast det är klart det klarade han ju galant på egen hand.
Kramen på er!

Inga kommentarer: