tisdag 17 juli 2012

Promenad i Skede

Har vi varit på i kväll Nova och jag och när vi gått en bit efter skogsvägen flög en mindre fågel och satt sig i en gren för att senare dyka ner mot marken

då såg vi att det var en rovfågel av nått slag.
Vi fortsatte vår promenad och Acke tog alla tillfällen att svalka sig.


När vi kommit en  bra bit på väg såg vi två större fåglar som cirkulerade i luften en bra bit från vägen  vi promenerade efter


när vi vänt och kommit tillbaka till stället vi sett den mindre fågeln såg vi att den fortfarande satt kvar så jag hoppas den inte var skadad.


Ja jag var som sagt tvungen att bada min älskling när jag kom hem för hon hade som sagt också simmat i vattenfyllda dyngdiken  :)

1 kommentar:

Nina sa...

Nu är både hund och matte badad, mycket dyngig men mest nöjd hund.