tisdag 31 maj 2011

Spår

Ja idag var vi ute i tid jag åkte och träffade Nina kl 8:00 i skogarna kring Aggösundet så vi kunde gå ut spåren åt varandra, jag hade skaffat nya apporter  som låg i en påse som jag gav till Nina att lägga ut i Novas spår eftersom hon inte tog upp apporterna med lite vittring som Stefan la ut på kennelträffen.
Till Acke gick jag ett spår där jag korsade vägen två gånger och bitvis var det väldigt snårigt.
Som vanligt när vi är ute hade vi kaffe med oss och när kaffekoppen var urdrucken tog vi en kortare promenad med busarna så de blev ordentligt rastade.
Nova var först ut i spåret och hon genade i första vinkeln men vi hade alla apporter med oss tillbaka, sedan var det Ackes tur och han spårsde med god fart  och även han fixade det galant men alla pinnar med tillbaka.
Tack för nu och på återseende!

Inga kommentarer: