torsdag 4 februari 2010

Då har det börjat

Första löpet för Nova, har misstänkt det ett tag för jag tycks ha sett blodfläckar på golvet sedan Söndags men gjort torkprov och ingenting har det blivit men nu på morgonen hittade jag en färskare fläck så jag gjorde étt nytt prov och nu är det i gång, inte underligt att Acke var så interesserad i Söndags när vi åkte med i Ninas bil till ridhuset för att träna och han fick sig ett par rejäla avhyvlingar där damen talade om att detta gillar jag inte...
I går var jag till Nordmaling på kurs och Nova hade sådana förväntningar så vi var inte i fas med varandra så det tog en lång stund innan vi kom igång med träningen och vi hade två lugna moment "läggande undergång och apportering" och det är jobbigt när man är 120 km på hela tiden, medans vi var inne fanns där en malle-tik född i augusti-09 som hon var nyfiken på så att ligga stilla bredvid matte var ingen hit.
Men innan vi var på väg hem är hon helt underbar att träna med då skulle hon kunna göra allt för mig ni kan tro att jag är lycklig då.
Kram på er från mig som ska jobba i helgen!

Inga kommentarer: