söndag 11 januari 2009

Mattes hund

I dag på morgonen skulle jag få sova ut för jag börjar jobba nu i kväll så Nisse tog Nova och gick ner.. men efter ca 2 timmar tyckte hon att nu fick det vara nog så hon tog sig över kompost gallret som vi satt upp i hallen for upp i trappen åt ett par tuggor kattmat ur en skål och fortsatte upp och krafsade på sovrumsdörren till dess att jag klivit upp, så det finns nog inte något som kan stoppa denna lilla dam.

När vi kommit ner lade hon sig på filten med sitt tuggben som om inget hade hänt...husse berättade att det hade hon inte gjort på hela morgonen utan han hade varit tvungen att sitta på golvet med henne för att hon inte skulle försöka väcka mig.... så det ska bli roligt att se hur det ska gå i veckan när jag arbetar och ska sova på dagen.
Hon har fått busa med Lisa idag på eftermiddan och är väldigt trött nu i kväll så vi får hålla tummarna att natten blir lugn.

Inga kommentarer: