måndag 19 januari 2009

Trappan

I natt har Nova sovit länge från 22.15 fram till kl 06.40 men då var det brått ut vill jag lova och eftersom kattmaten står i trappan så tog jag henne i famnen och skulle gå ner när jag halkade och satt mig på ändan .... höll hårt i henne en bit men sedan åkte hon på en skoterhanske som låg i trappan ner till ytterdörren men allt gick bra, jag stukade ett finger och kommer nog att bli ganska blå i baken men hunden klarade sig galant utan skador.
Så nu i kväll har vi ordnat ett bord på övervåningen för kattmaten så Nova kan gå själv ner när vi ska ut.... jag var orolig att hon skulle bli rädd att gå i trappor men hon har rännt upp och ner som en hermelin nu i kväll så rädd är hon inte.
Tänk vad tiden går fort nu är hon 14 veckor är hon inte alldeles underbar?




2 kommentarer:

livtaget sa...

Jag hörde precis att du drattat nerför trappan... huuua... hoppas inte du är allt för blåslagen

Linda Kiwi,Nio & Royal sa...

Hejsan

Skönt läsa att ni klarde fallet relativt bra.
Här uppe tror jag snart vi kommer snöa in.
Till helgen åker vi nog till Gve och då hoppas jag på att vi kan träffa Nio sonen Junior på samma gång:)
Kramar från pappa med flock