torsdag 29 juli 2010

Åskan mullrar

Efter vi hade ätit tog jag Nova och gick ner till båten så hon fick bada, och det är väldigt populärt ska jag tala om hon rusar full fart ut i vattnet, jag kastade ut en pinne som hon fick simma efter och så här kommer en bild när hon kommer tillbaka med den.
Vi hörde åskan på avstånd så vi stannade inte så lång stund nere vid havet.
Vi satte oss på bron en stund medan det ösregnade och åskade, när jag sedan kom ut på altanen fick jag syn på vår ått bente vän som satt mitt i sitt nät, jag har försökt fota den förut men det har varit så mörkt att jag har behövt använda blixten och då vet ni ju allihop att det inte går att fota mot en glasruta med blixt.
En spindel i nätet...
Jag kom på att jag fotade den galna Terven i Tisdags med fleecefilt i munnen här kommer den bilden...


3 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Hon är ju bara för söt :) Ska vi träffas någon dag och lägga spår? Kram

tella90 sa...

Det kan vi göra jag är ledig fram till måndag kväll, hör av dig om när det passar. Kram

Ewa sa...

Den galna Terven ville på utflykt, tror jag! Hon är för söt!
Fin korsspindel ni har i på altanen inget för dem med spindelskräck.