torsdag 29 juli 2010

Ja då var...

man ledig igen efter 6 nätters arbete varav 3 tillsammans med stadspatrullen och det har varit riktigt roligt att jobba igen efter 6 veckors semester.
Nu är jag ledig fram till måndagkväll så dessa dagar ska jag försöka göra nått med Nova för det har som sagt var inte blivit mycket gjort när man jobbar, i Tisdags var jag tvungen att lägga ett kortare spår på lägdan här utanför för då hade jag en galen Terv som sprang runt med en fleecefilt i munnen...väldigt understimulerad.
När jag släppte på henne kom en husse med hund promenerande på vägen alldeles intill lägdkanten och jag var spänd över hur det skulle gå och visst var hunden intressant men när de passerat så tog hon upp spåret igen och vi hade alla apporter med oss hem matte är såå stolt, och det var det som behövdes för då kunde hon slappna av och vara stilla när jag åkte till jobbet.

Inga kommentarer: