lördag 24 oktober 2009

Nattjobb

det är lite kämpigt att jobba natt när man är lite förkyld så i natt har jag gått runt till de gamla med munskydd på för att inte smitta ner någon ... men det känns inte heller bra att vara hemma när jag inte har feber. Men natten har gått bra och nu har jag sovit bra och håller på att ladda inför årets längsta natt eftersom vi ska ställa tillbaka klockan i natt så vi får alla som jobbar natt en timme längre pass men det ska nog gå svårast är det nog för de gamla som kommer att vara i farten en timma tidigare.
Elderly Comments
Jag har min utetur i natt så jag ska ut ock köra bil till våra brukare ute i kommunen och det är bra med lite variation i arbetet men det blir snart slut på det när omorganisationen är klar för då blir det en och samma person som alltid kör, och jag vet inte om mina år kommer att räcka till för att få en nattjänst ...så vi får väl se.
Kram på er!!


5 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej Lillemor såg att de hade en kurs på hundtorpet om rapport för nybörjare skulle du vara intresserad av det det skulle vara kul om vi skulle kunna gå tillsammans
Birgitta Niko

tella90 sa...

Är det helgkursen du menar den som är den 7 nov? Det skulle vara spännande och roligt att prova på.
Lillemor

Birgitta sa...

Ja det var den jag menade jag skulle nog vara intresserad av lördag den 7nov, brukslydnaden kan man ju vänta med tänkte jag. Jag tänkte ringa ikväll och höra om de har några platser kvar. vi hörs av

Birgitta sa...

Hej jag har ringt och pratat med Gunno om kursen och det fanns platser kvar. Så jag tänker anmäla oss båda matte husse och Niko. Hoppas även att ni skulle vara intresserad, vi tänker anmäla oss till lördag
ha det/ hälsa Nova från brorsan

tella90 sa...

Jag ska prata med Nisse och höra om han är intresserad att komma med också så får jag väl ringa i morgon. en stor kram från Nova till Niko