tisdag 24 november 2009

Gårdagens helvete

Det började på morgonen då hårtorken hade kläckts (tur att ínte huset brunnit ner)  var sedan till Degersjön och träffade Carina och Izor tränade lite och sedan fick de springa av sig ordentligt:)
Efter middagen sov jag ett par timmar  och när jag vaknade gick Nisse och skulle göra upp eld men kom in lika snabbt och sa att nu var allt åt helvete, VAD HAR HÄNT? Vi hade en 1/2 meter vatten i källaren....det var stopp från trekammarbrunn och diket där överloppsvattnet rinner ut INTE KUL och på alltihop skulle jag åka och jobba så jag fick åka tidigare för att duscha på jobbet, men när jag åkte var Å P här med slambilen och de sög ur brunnen och spolade sedan upp röret som var tätt.
Det som är tur är att det enda vi har i vår källare är pannrum och veden vi eldar men mycket fukt blir det, så Nisse gjorde upp eld när allt var klart men då brann cirkulationspumpen som hade varit under vattnet så han fick ta ledigt i dag för att köpa en ny...Tur att det inte är 20 grader kallt när den inte funkar.
Det är en levandes tur att jag har en karl som kan det mesta så man inte är beroende av andra.
KRAM PÅ ER

3 kommentarer:

Ewa sa...

Vilken dag! Tur att inte alla dagar är så :-) Jackorna skall vara tvättade och lämnade till mig innan lördag. Pratar du med Carina? Det blir eventuellt rapportträning i helgen, vi har inte bestämt dag.

Lisbeth sa...

Åh, vad fruktansvärt! Vilken dag... *phu*
Med önskan om att allt ordnar sig till det bästa!
Hälsa far o mor!

Mona sa...

Jag är oxå glad att jag har en händig karl. De växer inte på träd.
Hoppas att allt reder sig!
Ha´re så bra!