fredag 8 januari 2010

Vilken köldknäpp!

Denna arbetsvecka har innehållit en massa kyla...huvva, i tisdagsmorse när jag skulle åka från jobbet fick jag med nöd och näppe igång bilen och då visade det sig att motorvärmaren hade lagt av och att starta en diesel utan motorvärmare är lite kärvt, sedan hade jag semester på trettondagsafton och då var vi först på den lokala revyn " Valfläsk och äggröra" som var suverän och sedan var det pub med dans så vi hade en riktigt trevlig kväll.
På trettondagskvällen jobbade jag igen och hade då körtur och temperaturen pendlade mellan 25,5 till 31,5 där det var som kallast så det var till att klä sig ordentligt och hålla tummarna att man  inte skulle bli stannandes någonstans men i natt har det varit kallare ända upp till 34,5 grad när Gunilla hade sin körtur.
Vi kom fram till att nu är det bara 7 arbetspass kvar varav 5 inne på huset innan vi börjar den nya organisationen för vår del lite konstigt känns det allt.
Kylan har gjort att Nova och jag har mest spenderat tiden inne förutom rastningen och vi skulle ha kurs i går kväll men det var för kallt så den fick vi skjuta fram till på söndag, och det har utlovats soliga dagar i helgen så vi får passa på att vara ute så mycket som möjligt.

4 kommentarer:

Ewa sa...

Vad fint du har gjort!

tella90 sa...

Har fått hjälp av systeryster hon är duktig på sånt här...jsg kanske lär mig nåt jag också ;)

ULE sa...

Jasså hade du också problem med bilen på tisdag,ville bara säga TACK för att du hade tänkt skjutsa mej på jobbet Lillemor.

♥ Carina ♥ sa...

Vilken jättefin header!
Nu har jag lagt till dig i min favoritlista så jag kommer ihåg att titta in till dig :)
Kramen