lördag 28 augusti 2010

Medlemshelg i Fillingen

Vi samlades på Fredagkväll som började med att AfBV-MNLO´s styrelse hade möte och efter mötets  slut åts det surströmming och sedan satt vi och surrade fram till midnatt, då vi skildes åt så vi skulle komma upp på Lördagmorgon och åka i väg för att ha ett LO-mästerskap i bruks.
Vi var 5 ekipage som var anmälda så vi började med att lägga spår...i stället för appell-spår la vi ca 600 meter med 8 apporter när alla spår var lagda lottade vi spåren så ingen fick gå sitt eget.
Nova & jag fick spår 5 som Ewa hade lagt....vi startade och kom fram och tog apport nr 1 och när jag släppte i väg henne vad tror ni hände då jooo det kom en skogsmus springande och vad gör hon tror ni jooo hon skuttar som en räv på musen och tappar totalt koncentrationen,
  jag vänder tillbaka och släpper på igen och då fortsätter hon lugnt och sansat vidare och tar nr 2 och måste då sedan kolla om det kan tänkas komma en mus till men när det inte hände så tar hon upp spåret och fortsätter vi har dock bara 4 apporter + slutapporten med oss hem men jag är nöjd att hon kunde släppa den där förbaskade musen.
Fortsättning följer....

1 kommentar:

Carina Sjölund sa...

Kan bara se lill skruttan framför mig hur hon jagar den där stackars lilla skogs musen :) Ha en bra kväll! Kram