lördag 5 juni 2010

Ny dag

Då var det åter en ny dag med nya möjligheter...har en hund som började fälla ur pälsen för X antal dagar sedan så i går kväll tog jag tag i detta, först ett bad och sedan borsta ur all lös underull och det var mycket som jag fick bort.
Nu kanske inte golvet ser ut som en fäll när damen sprungit genom rummet och dammsugaren inte behöver jobba för högtryck flera gånger om dagen.
Är det nån fler än jag som  håller på att bli galen på alla dessa gröna björklöss som har invaderat oss? Här sitter det alldeles fullt på räcket runt bron och på stolarna så det är inte inbjudande att sitta där inte och jag som brukar inta mitt morgon kaffe ute på bron så fort bara vädret tillåter men inte nu  huvva det kryper i kroppen på mig, har behandlat med såpvatten och spolat av med kallt vatten och jo visst dör dom men inte alla så efter några timmar är det fullt igen.
Nej ska nog  ta en balja lut till ha de...
Coffee Drinker

Inga kommentarer: