söndag 20 juni 2010

Söndag

I dag har vi tillsammans rivit bort nästan hela bron till lillstugan det är bara golv åsarna kvar och det mesta var murket så det var lätt att få bort...men den som byggde detta var inte snål på spiken i alla fall.
 Så här såg det ut innan vi rev
 Vi ska fortsätta riva bort vinkeln där dörren och fönstren sitter och så ska den få nytt plåttak och röd plåt på väggarna så kommer vårt förråd se riktigt bra ut , det undre kortet är taget 2003 då fanns det även ett fönster på gaveln där det är gjort portar nu.
Jag har haft två duktiga fönsterputsare hos mig i eftermiddag som har tagit alla rutor på altanen och det är 15 stora rutor så det är inte gjort i en handvändning ska jag säga utan det enklaste är att lyfta in rutorna och putsa utsidorna så och sedan lyfta tillbaka dem och putsa insidorna...jag har tänkt i flera år att ta hit en firma som gör det men det har aldrig blivit av så nu har jag fått hjälp av äldste sonen och hans flickvän tack så hemskt mycket
Markus & Emma.

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Den där stugan ser bekant ut ;)
Men guuu så gulligt av ungdomarna att putsa fönstren!!
Kram kram