tisdag 22 juni 2010

Ny dag

Men ska börja med och berätta lite om gårdagen, vi startade hemifrån ungefär halv 9 och åkte mot Östersund där vi stannade till och handlade lite glömda saker på Rusta (underlakan) och så var jag in på Coop en sväng innan vi åkte vidare mot Åre eller rättare sagt Kall vi var lite nyfikna vars grannarna har stugan.
När vi kollat runt åkte vi tillbaka till Järpen där vi skulle hatt ätit lunch som nu blev nästan middag klockan var nämligen nästan 15:00, efter en utsökt lövbit fortsatte vi mot målet som var Kommunals anläggning 
Fjällgården Lindahl  en bit utanför Gäddede, vi åkte småvägar över Änge,Tulleråsen och så gjorde vi en krok in i Norge mot Nordli där vi sedan svängde mot Gäddede när vi passerade tillbaka in i Sverige så dök denna  anläggning upp det låg bara 300 m från gränsen, tur att det stor Kommunal på flaggan som vajade utanför för vi körde en kort bit  och vände.
Jag ringde och bokade denna lägenhet när jag satt utanför matstället i Järpen och beställde då en tvåbäddars lägenhet utan toa & tv men när vi kom var det en fembäddars med toa & tv kanonfin.
Jag sätter in bilder senare så får ni se...
Nu ska jag snart städa ut oss och vi ska fortsätta mot Stekenjokk och Klimpfjäll....Nova trivs bra när hon får följa med matte och husse på äventyr men hon sa att det var lite för lång bilresa under gårdagen.

1 kommentar:

Carina Sjölund sa...

Ja, bilåkning är ju inte deras största intresse precis.Hoppas att ni har en bra tripp :) Kram.